Precyzja wykonania, dokładność wykończenia, niebanalny design i wyjątkowo imponujące parametry techniczne to cechy szczególne wyróżniające niemal legendarny już pojazd terenowy Jeep Wrangler, będący praktycznie symbolem aut tej klasy od blisko 70 lat. Niezwykle komfortowe, pojemne, funkcjonalne i bardzo klasyczne stanowi uniwersalny wóz przypadający do gustu zarówno miłośnikowi offroadowego szaleństwa, jak również kierowcy z liczniejszą rodziną.
Strona wizualna
Pod względem designu Wranglera, producent postarał się tu o maksymalną dbałość o najdrobniejsze szczegóły. Z ogromną starannością przygotowane zostały wszelkie detale, które sprawiają, że stylistycznie model ten prezentuje się naprawdę oryginalnie i estetycznie. Skrupulatnie opracowany koncept konstrukcyjny pozwolił na uzyskanie samochodu w pełni satysfakcjonującego pod względem funkcjonalności. Motywem rzucającym się na pierwszy rzut oka jest krągłość reflektorów oraz siedmioszczelinowy grill przedni. Oryginalnym elementem są też zawiasy znajdujące się na drzwiach oraz masce silnika, które jako komponent zewnętrzny można uznać za swego rodzaju cechę charakterystyczną. Ponadto należy też podkreślić mięciutkie i przyjemne w dotyku wykończenie wozu od środka. Deska rozdzielcza natomiast bazuje na srebrnych detalach, co pozwala na połączenie nowoczesności z klasyczną elegancją. Całość designu można śmiało określić, jako inteligentne zestawienie opierające się na komforcie oraz praktyczności użytkowania.
Osiągi
Poza wartymi wyróżnienia elementami designu, Jeep Wrangler jest modelem opłacalnym do nabycia z technologicznego punktu widzenia. Parametry tego typu terenówki pozwalają na znakomite osiągi przy jednoczesnym, całkowitym bezpieczeństwie. Producent przygotował pięć kategorii właściwości terenowych auta, a mianowicie na uwagę zasługuje typowy dla Wrangler’a skok zawieszenia, system napędu 4×4 z reduktorem, prześwit, głębokość brodzenia oraz sposobność sprawnego manewrowania. Motorem napędzającym jest silnik Turbo Diesel 28 CRD, czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa z zaawansowanym systemem Common Rail, która pozwala na rozwinięcie mocy nawet do 200 KM przy 3600 obrotach na minutę oraz momencie obrotowym wynoszącym 460 N przy 1600 – 2600 obrotów na minutę. Na jeszcze większe możliwości pozwala silnik benzynowy V6 3.6 PENTASTAR. Jego moc maksymalna wynosi tu 284 KM a moment obrotowy 347 Nm. Wykorzystywana jest benzyna 95-oktanowa. O innowacyjności technologicznej świadczy też pięciobiegowa skrzynia automatyczna wyposażona w specjalny system Autostick, dzięki któremu nie jest konieczne marnotrawienie paliwa w momencie ruszania. Poprzez dynamiczne oraz wręcz określane, jako agresywne, przełożenie pierwszego biegu możliwe jest uzyskanie płynności startu, która daje sposobność ekonomicznego gospodarowania paliwem. Nie jest tym samym trudne czy żmudne przyspieszanie na dowolnym biegu, a wręcz przeciwnie – odbywa się to sprawnie i swobodnie. Co więcej, koncept Autostick daje również sposobność ręcznego zmieniania biegów przez zmotoryzowanego. Charakterystycznym elementem Jeep’a Wrangler’a jest też zawieszenie przednie wyposażone w sztywną oś DANA 30. W wariancie Rubicon natomiast zastosowano zawieszenie DANA 44, które odznacza się jeszcze większymi standardami wytrzymałości i trwałości. Zawieszenie standardowe tego modelu posiada pieć punktów mocowania ze sprężynami śrubowymi, wzdłużnymi wahaczami oraz drążkiem stabilizatora, a to z kolei daje opcje niwelowania wstrząsów. Opisując ten wóz terenowy, nie można też nie wspomnieć o systemie 4×4 Command-Trac, który pozwala na lekkie przemieszczanie się drogami mało przystępnymi. Niekorzystne podłoże nie stanowi jednak problemu dzięki precyzyjnie wymodelowanemu i dokładnie przemyślanemu projektowi nowoczesnego i solidnego napędu.
Bajery
Jak w każdym cudzie techniki od Jeep’, także i w modelu Wrangler nie zapomniano o bajerach. Jednym z wabików kuszących gadżeciarzy oraz miłośników nowinek technologicznych jest system audio, który opiera się na niesamowicie skrupulatnym zaplanowaniu lokalizacji głośników. Wyróżnia się w tym zakresie dwie główne wersje, a mianowicie wariant Sport, który obejmuje klasyczne radio Media center 135 AM/FM RDS CD/MP3 wyposażone w wejście AUX oraz zestawione z sześcioma głośnikami, z czego dwa typu tweeter, to jest wysokotonowe, znajdują się na górze deski rozdzielczej, umożliwiając niezakłócanie dźwięku pasażerom przednich foteli nawet przy szumie dochodzącym z zewnątrz. Dwa następne znajdują się w okolicy drzwi, a pozostałe dwa zainstalowano w pałąku przeciw kapotażowym, a dokładniej nad głowami siedzących. Do modeli Sahara oraz Rubicon wybrano natomiast osobne nagłośnienie w postaci systemu Alpine Premium Audio, który tworzy zestaw sześciu głośników i subwoofera a także wzmacniacz cechujący się mocą 368 Watt. W ramach dodatkowego zamówienia na specjalne życzenie klienta, do tych modeli przewidziano też multimedialny system 431 CD/DVD/MP3 posiadający sześć i pół calowy, dotykowy ekran, wejście AUX oraz USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth UConnect głosowo sterowany oraz 30 GB dysk twardy. Bajerem jest też nawigacja satelitarna UConnect GPS.
Bezpieczeństwo
Najważniejszą zaletą wyróżniającą Jeep Wrangler jest natomiast maksymalne bezpieczeństwo podróżowania, które wynika z zastosowania rozmaitych systemów ochrony. Płynność jazdy zapewniona została poprzez wykorzystanie sztywnej ramy podwozia. Dzięki niej bowiem możliwe okazuje się kalibrowanie zawieszeń oraz bezproblemowe osiąganie dynamiki przemieszczania się. W konstrukcji ramy przewidziano także sporą odległość dzielącą podłużnice, co dało możliwość zamontowania pojemnika na paliwo na odcinku między kołami i jednocześnie zagwarantowania bezpieczeństwa zbiornika w momencie silnego zderzenia. Szerokie właściwości terenowe gwarantują zamknięte profile siedmiu przecznic ramy. Blokowanie kół hamowane jest natomiast poprzez ABS dysponujący specjalnymi czujnikami elektronicznymi. Nie ma więc żadnej trudności z kontrolowaniem wozu w trakcie konieczności zahamowania awaryjnie. Dzięki systemowi ABS z kalibracją terenową samochód samoistnie „rozpoznaje” podłoże, a mianowicie dopasowuje się do jazdy po powierzchni gładkiej i równej, bądź wręcz przeciwnie – wyboistej i trudniejszej. Wynika to możliwości gruntownego zanalizowania prędkości jednego koła osi i zestawienia jej do tempa drugiego. Pomocnym rozwiązaniem okazuje się także system reakcji powypadkowej EARS, który po kolizji zapewnia automatyczne uruchomienie świateł zewnętrznych oraz samoistne zwolnienie blokady zamków w drzwiach po aktywacji poduszek powietrznych. Ponadto, w celach ochronnych uniemożliwione jest też dalsze zasilanie motoru napędzającego poprzez zablokowanie pompy paliwowej. Ryzyko wypadków wynikających z wpadania w poślizg jest znacząco redukowane poprzez asystenta zjazdu HDC, który daje sposobność bezpiecznego zjeżdżania nawet po bardzo stromych podłożach. System HSA natomiast zapewnia swobodę ruszania pod górę bez obaw o staczanie się wozu w dół nawet, gdy znajdujemy się na bardzo śliskim podłożu bądź wysokim wzniesieniu. Z kolei dzięki TPM istnieje opcja kontrolowania ciśnienia w kołach. System natychmiast informuje o zbyt niskim poziomie ciśnienia. Ochronę zapewniają także wielostopniowe poduszki powietrzne z przodu oraz boczne fotelowe a także przednie trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z funkcją BeltAlert, która sygnalizuje niezapięcie pasów przez kierującego.