Zgodnie z planem najnowszy hit motoryzacyjny od Jeep, to jest model Renegade 2015, ma być przedmiotem dystrybucji w ponad setce państw całego świata. Wersję koncepcyjną pojazdu zaprezentowano na ostatnich targach w Genewie. Szczególną cechą tego wozu terenowego okazują się jego stosunkowo nieduże rozmiary. Jak ustalono, kraj produkcji wozu to Włochy, z kolei za projekt specyficznego designu odpowiada USA.
Wyznacznikiem Jeep’a Renegade 2015 jest charakterystyczne samonośne nadwozie, które powstało w oparciu o styl „small-wide 4×4”. Na pierwszy rzut oka można natomiast stwierdzić, że jest to samochód bazujący na formie i kształcie klasycznego Wrangler’a. Systemem napędu 4×4 zbliża się z kolei do parametrów technicznych typowych dla najnowszej wersji Cherokee. Producent w przypadku motoru napędzającego zaproponował dwie możliwe opcje – Jeep Active Drive oraz Jeep Active Low. Bez względu na typ, zapewniona jest idealna przyczepność oraz dynamika przejścia z trybu 4×2 na 4×4. Nie jest w tym celu wymagane chociażby minimalne zaangażowanie ze strony kierującego. Dzięki wyżej wyróżnionej automatyzacji możliwe okazuje się zastosowanie systemu 4×4 wyłącznie w momencie, kiedy jest on rzeczywiście wymagany. Maksymalne przystosowanie wozu do kursowania po powierzchniach terenowych bądź wręcz przeciwnie – zwyczajnych szosach jest możliwe dzięki funkcji Selec-Terrain, którą dysponują oba systemy napędu. Ta nowość wyposażona w pięć zaawansowanych trybów takich jak Auto, Snow, Sport, Sand/Mud oraz Rock (wyłącznie w wariancie Trailhawk), pozwalając na pełne bezpieczeństwo a zarazem komfort jazdy bez względu na panujące warunki drogowe.
Zaskakujące jest to, że model Renegade 2015 przewidziany jest w aż szesnastu rozmaitych kombinacjach silnikowych. Koncepcje napędowe obejmują cztery silniki benzynowe MultiAir (1.4-2.4 l), dwa silniki Diesla MultiJet II (1.6 oraz 2.0 l) i silnik oszczędny 1.6 E.torQ kompatybilny z systemem flex-luel. Ponadto koncept uwzględnia też dwie skrzynie biegów (manualne) oraz jedną przekładnię z podwójnym sprzęgłem suchym (DDCT) a także dziewięciostopniową skrzynię biegów zestawioną z 2,0 litrowym motorem Diesel MultiJet II bądź benzynowym 2,4 litrowym silnikiem MultiAir2. Jeep Renegade posiada także nowoczesne zawieszenie pozwalające na maksymalny skok kół – 205 mm i prześwit do 220 mm. Jest to także zupełna innowacja, jeśli chodzi o zespolenie systemu amortyzatorów tylnych i przednich z zaworem Frequency Selective Damping, czyli FSD. Funkcja ta pozwala na bezproblemową obsługę oraz łatwą przyczepność wozu do podłoża. Zarówno osiągi jak także wygodę auta podwyższa układ kierowniczy ze wspomaganiem EPS i systemem DST. Nieco zmodyfikowane parametry techniczne posiadać będzie wersja Trailhawk, gdzie zastosowano system napędu 4×4 Jeep Active Drive Low, prześwit większy o dokładnie 20 mm, funkcję Selec-Terrain z dodatkowym trybem Rock, haki holownicze, ochronne płyty oraz system Hill-Descent Control, to jest kontrolą zjazdu w momencie przemieszczania się ze wzniesień. W wersjach z silnikami Diesel MultiJet II występuje głębokość brodzenia na 480 mm i moc uciągu wynosząca maksymalnie do 1500 kilogramów. Przy motorze Tigershark 2,4 l siła uciągu sięga 907 kilogramów.
Specyficznym określeniem „Tek-Tonic” nazwano design wewnętrzny pojazdu, na który składają się mięciutkie wykończenia zestawione z detalami klasycznymi, surowymi formą i kształtem. Auto z jednej strony przesycone jest w swym projekcie rozmaitościami technologicznymi, natomiast z drugiej nawiązuje wytrwale do klasyki i tradycji marki Jeep, czego dowodem jest przemieszanie elementów innowacyjnych ze standardowymi drobiazgami rzucającymi się w oczy typu napis „Since 1941”, który znajduje się na oprawie wyświetlacza Uconnect. Do grupy bajerów, o jakich w Renegade 2015 nie można nie wspomnieć zalicza się między innymi pierwszy raz występujący w tym segmencie kolorowy wyświetlacz o sporych gabarytach. Swego rodzaju gadżetem jest też radio Uconnect oraz system Uconnect Access. Wrażenie robi bez wątpienia dach w stylu My Sky, który może zostać wykonany na specjalne życzenia klienta. Umożliwia on komfortową jazdę w stylu „open-air”. Dach, w zależności od preferencji, może być zsuwany i rozsuwany ręcznie oraz elektrycznie. Przesuwanie natomiast jest albo pochylone, albo poziome. Wykończenie pokrycia dachowego to lekkie panele, które są zrobione z włókna szklanego oraz poliuretanu. Przestrzeń bagażowa jest dość spora, bowiem siedzenie z tyłu jest dzielone i składane 60/40. Opcjonalnie przewidziano też wariant z fotelem 40/20/40 wyposażonym również w specjalny otwór umożliwiający zapakowanie dłuższych przedmiotów na przykład sprzętu narciarskiego. Przy złożeniu kanapy tylnej uzyskiwana jest maksymalna pojemność do prawie 870 litrów. Złożenie jest dopuszczalne także przy fotelu przednim, płasko do przodu, co daje dodatkową przestrzeń.